Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna

Pomoc psychologiczno - pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7

ul. Św. Antoniego 42, 61-359 Poznań

tel.: 61 872 10 50

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr w Poznaniu wspiera nasze przedszkole. Poradnia oprócz badan diagnostycznych prowadzi również terapię, wsparcie, oferuje konsultacje zarówno dla dzieci, jak i rodziców. W poradni zatrudnieni są psychologowie, pedagodzy oraz logopedzi. Pomoc psychologoczno-pedagogiczna udzielana przez poradnię jest bezpłatna.

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą Poradni:

Psycholog Przedszkola nr 74 w Poznaniu

Psycholog Katarzyna Bogusz:

PsychologP74@p74.edu.pl

godzina dostępności: czwartek 08:00-09:00

Logopedia

Logopeda Paulina Jackowiak

Paulina.Jackowiak@p74.edu.pl

godzina dostępności:

ZASADY KORZYSTANIA Z TERAPII LOGOPEDYCZNEJ W  PRZEDSZKOLU NR 74 W POZNANIU

  1. Decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na terapię logopedyczną podejmuje logopeda.
  2. Pierwszeństwo w przyjęciu mają :
  • dzieci sześcioletnie,  które realizują roczne przygotowanie przedszkolne,
  • dzieci posiadający zalecanie o potrzebie objęcia dziecka opieką logopedy zawarte w orzeczeniu lub opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej,
  • dzieci wymagające natychmiastowej pomocy ze względu na złożone zaburzenia rozwoju mowy.
  1. W zajęciach mogą brać udział jedynie dzieci zdrowe (tzn. bez kataru, kaszlu, gorączki, bólów głowy, ucha, brzucha, itp. ).
  2.  W uzasadnionych przypadkach, logopeda może prosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań specjalistycznych lub konsultacji (np. psycholog, pedagog, foniatra, audiolog, laryngolog, ortodonta, neurolog,) niezbędnych do podjęcia lub prowadzenia dalszej terapii.
  3. Ćwiczenia i materiał wyrazowy przeznaczony do codziennego utrwalania w domu oraz wszystkie zalecenia, wskazówki i informacje o postępach w terapii przesyłane będą na wskazany przez rodziców adres e-mailowy.
  4. Rodzice dzieci objętych terapią logopedyczną zobowiązani są do stałego kontaktu z logopedą i częstego prowadzenia w domu zaleconych przez niego ćwiczeń i zadań.
  5. Rodzice mogą korzystać z konsultacji i porad logopedycznych po wcześniejszym umówieniu terminu z logopedą.
  1. Zakończenie terapii logopedycznej z dzieckiem następuje, gdy:
  • dziecko mówi poprawnie;
  • pomimo podejmowanych działań rodzice nie włączają się do współpracy, nie interesują się przebiegiem terapii, a mowa dziecka nie ulega poprawie;
  • dziecko jest stale nieprzygotowane do zajęć (nieutrwalony materiał językowy zadany do domu)
  • rodzice rezygnują z terapii logopedycznej prowadzonej w przedszkolu (rezygnacja w formie pisemnej).
Przejdź do treści